Sunday, January 18, 2009

Banjir lagi..

Lama dah tp br nk tepek.. he he.. Ms banjir kali kedua melanda tu, aku sefamily balik umah PIL. Mlm khamis tu smpai sana. Kak ipar ku pon balik gak, tp jumaat ptg dia dh balik umah dia balik. Aku sefamily cadang nk balik sabtu mlm. Mlm tu hujan lebat smpai ke pagi.. bgun subuh tu x de air lg.. dlm kol 8.00 am lbh nmpk air dpn umah.. kt atas jln xde lg.. ajak hb balik dia xnk, nk smbg tdo.. pastu tgk lagi air sungai dpn umah dh limpah.. kejut hb dia masih lg xnk balik.. ptg karang katanya.. mak aku col, suh balik aku gtau hb xnk balik.. mak pon ckp sndri ngn hb, br la dia suruh siap2 balik.. tgk air kt luar umah smpai peha dah.. hb pi amik keta n parking atas bukit. aku, adik ipar n PIL angkut beg2 n anak2 ikut bukit blkg umah..

smpai kt pulai chondong xleh lalu, kami pusing ikut uitm machang.. smpai kt selising xleh lalu, pusing ikut gunung.. xleh lalu gak pusing lg.. ntah berapa kali lalu sume kena pusing balik.. adoi... amalin smpai muntah, 3 kali bgun tdo.. sian amalin.. ntah kami masuk jln mana kuar tetiba ikut melor. pekan melor xpernah2 naik air penuh atas jln. slow hb bwk sbb air tinggi gak.. tkut mati keta tgh air mati la kami.. masuk ikut melor-ketereh smpai kt dpn sekolah arab melor tu air penuh.. reda jer.. dh la keta rendah.. smpai kt ketereh dpn sek men ketereh tu sib baik leh lalu. mak kata pg td xleh lalu.. tp air limpah la atas jln.. sib baik ptg dh leh lalu.. dgr kata bandar kb pon naik air.. tp x pasti kt ner.. tempat2 xpernah naik air pon pakat naik air.. hu hu..


Ni gambor banjir umah PIL. ms ni paras lutut. aku amik sblm balik, tggu hb amik keta. sib baik keta kami mlm tu lg letak umah kak ipar.. kalo x, saper la nk tolak naik atas bukit.. hu hu...




Ni gmbor kt ketereh.. lebuhraya kuala krai - kotabharu.. air dlm tu..




No comments: