Thursday, November 20, 2008

Nak cantik punye pasal..

Photobucket
memandangkan pas anak dua ni berat makin naik, aku pon ambil langkah berjaga2 untuk menjaga aset yg aku ader cewah.. bukan senang oo... metabolisme dh kureng.. berat susah nk turun.. lg pulak doc ckp mkn pil ni berat mudah naik..

antara langkah2 yg aku amik..
1. kurangkan mkn, ns sesenduk ajer.. x mkn langsung xleh gak..
2. kira kalori sehari. aku trget 1000 je sehari.. ader gak trlebih skit.. he he..
3. minum air asam keping yg diembun untk kempiskan perut..
4. mkn pil nona roguy, phytonatal tu..
5. sapu krim cosway yg cili tu pagi2.. dh nmpk kempis skit perut ni ha..
6. losyen mustajab pati halia utk sblm tdo..
7. pkai bengkung n corset avon..
8. sblm tdo wt senaman skit2.. hr minggu br leh lebih2..
9. minum soy collagen premium utk kulit..

wah, byk utk kuruskan bdn.. he he.. ye lah, skang bdn ku berisi.. jauh dr anak dara dulu..

sblm kawin - 52 kg
last peknen - 70 kg
slps bersalin sulung - 54 kg
last peknen kedua - 71 kg
slps bersalin kedua - 56kg
now - 62 kg..

byknya naik.. xpela, aku slow2 diet.. xnk mkn ubat kurus.. dlu aku mkn, pas berenti trus peknen n berat naik..
xnk dh jd cm dlu.. yg penting jaga mkn..

2 comments:

eynda said...

Good luck sha...jom kita sama-sama diet hehe...

shabiela said...

sha tiru akak la ni.. ape yg akak wat sha wat gak..he he..