Monday, June 7, 2010

Kenduri kawin..

Nak citer pasal kenduri kawin..
memandangkan cuti sekolah 2 minggu,
ramai la org kawin ye tak..
aku dlu pon kawin cuti sekolah.. hehehe..

aku dpn 5 jemputan utk cuti sekolah ni..
5 jun 2 jemputan
6 jun 1 jemputan
7 jun 1 jemputan
18 jun 1 jemputan

tp aku leh pi 5 jun jer.. hr lain keje la..
18 jun nk blk kg hb lak..

5 jun tu member sekolah teknik n budak opis..
mula2 cdg nk pi umah mmber opis dlu..
jnji kemain 12.30 kt umah pengantin, tp aku terlewat..
maklum la nk siapkan lunch utk hb dlu..
hb x pi, member dia mai buat kolam ikan..
aku bwk mak n anak2 jer..

member yg lain smpai awl, tp tgk mkanan pon x siap lg..
diorg pi shopping kb dlu.. (smpat lg tu..)
aku lak, dgr gitu, pi umah member sek teknik dlu..
smpai2 pengantin x siap lg.. ms tu dh msuk zohor..
siap2 mkn, br la pi umah member opis..
kbtlan aku smpai, sume member2 smpai.. siap ngn bos lg..

dh kenyang mkn umah mmber td, umah kedua ni ratah lauk jer la..
pas mkn, gmbar2.. trus balik.. ngn jammed nya jalan..huhu..
balik umah, pas smyg zohor trus tdooo......... best sungguh..

lyn gmbo dlu..





bhn2 utk goreng nk msukkan dlm sup tulang..


sup tulang dh siap..
senang keje, pastu grg ikan kering gelama.. fuhhh.. terangkt tu..


sblm pi amik gmbo dlu..
cermin bilik ke2 yg kelabu asap..
dh lama x lap.. heheheh..

amik gmbo ngn pgntin pompuan..
member opis ni..


door gift yg dpt..
budak2 ni bukan mkn ns, mkn cekelat kt umah pgntin..
abis la gigi kau nak..
balik umah br kata lapar nasik..

aku : naper kakak x mkn ns kt umah kwn ibu td?
balqis : x sedap, xde lauk sup daging..

huhu.. abih byk lauk nk sup gak yer..


2 org budak..
pesen ape kakak posing..
si adik keta gerak dh stat tdo..

kakak tlg amik gmbo ibu ngn adik..
tp x nmpk gmbo adik.. huhuhu..

ibu yg keletihan..
rileks muka pintu sblm msuk umah.. hahah..

6 comments:

sweets said...

sama la akak pun bnyk jemputan kenduri kawen...

☆ lieya latif ☆ said...

betul tu sha...time cuti sekolah ni byk tul kenduri kawin...sonok...lieya suke sebab antu nasi minyak...bertambah2 mkn, tu pasal minggu ni lieya kene kerah puase, sebab mkn daging dah byk sgt hahaahahahah......

eynda said...

Banyaknyer jemputan kenduri kawin... :-)

shabiela said...

kak sweets, byk kan.. cuti sekolah, mcm ni la sokmo.. jln pon jem manjang.. huhuhu..

shabiela said...

lieya, sha pon suka mkn lauk org kawin.. sbb tu kalo xde aral, sha akan pegi jemputan kawin.. tp kt cni xde ns minyak, nasi putih jer.. berat sha pon bertmbah2 ni.. huhuhu..

shabiela said...

kak eynda, thn ni byk sungguh.. sib baik dekat jer.. heheheh..