Monday, November 24, 2008

Amalin oh Amalin..

Hr ni sajer nk citer ttg amalin lak.. Amalin Batrisya dilahirkan pada 21/09/07 di Husm Kubang Kerian sama ngn kakaknya hari Jumaat jugak tp pada pukul 12.15 tgh hr.. Tgh hr rembang tu.. Berat lahir 3.79 kg.. Besau tau, sib baik normal n mudah jer kuar.. masuk labour room 11.30 am, kol 12.00 stat push.. tp adik x seputih kakak, tp cerah la gak.. besau nya adik smpai nk bedung x muat kain lampin.. he he.. asik terburai jer kain lmpin..

Adik ni x byk karenah berbanding kakak.. leh jln awal dr kakak.. ms umur dia 1 thn dh leh jln.. Adik jenis kecik, ikut baka belah ayah dia kot.. he he.. kurus jer wpon mkn byk.. Hobi adik makan makan n makan.. suap la ape sj dia telan. Hr tu hb bli anggur hitam sebakul, hbis kt adik sorg jer.. berenti suap nngis.. kalo mkn ns dia suka sup.. Tdo pon suka, he he.. lbh2 lagi kalo lam buai letrik.. asik berenjut jer, smpai 3-4 jam pon ader.. pastu mlm mula la tdo lewat.. mlm td jer kol 5 pg.. uwaaa... x psl2 aku ngntuk pg ni.. smpai opis kol 10.00 am.. pening kepala.. tp nk wt cmner.. anak kita kena la jaga.. pahala besau tu.. kalo leh kurus x ckup tdo ni alangkh bagusnya.. he he.. Adik still nyusu bdn n cmpur botol..

Letak menan dpn dia n psg citer cartoon aku dh leh wt keje.. dia main sensorang jer.. kalu aku balik keje wajib terkam aku dlu.. berebut ngn kakak.. bukan aper, nk nyusu lah.. tu kalo balik lewat sian kt amalin, lpr susu bdn.. Kalo aku smpai umah mak n duduk, cpt2 dia mai baring atas riba nk nyusu.. kalo aku brdri cpt jer pgang kaki n dukung.. pastu siap lmbai bye bye kt nenek dia.. tau je nk balik umah dia..

Adik xleh ckp lg.. cuma kalo nak dia sbut 'nak'.. tu jer.. yg lain bhsa dia la.. bising je mulut dia.. suka tgk iklan, apa shja iklan dia layannnn.......... lg satu suka mengutip.. sbb tu umah kena bersih sokmo.. kalo x sume nk masuk mulut.. eeiiii.... igt mknan ker.. hr tu org bg duit dia leh mkn duit.. berlubang duit tu.. he he..

No comments: