Monday, October 12, 2009

Balai Polis

Buat aper aku kt Balai Polis ni? Bwk adik n mak aku gi wat report.. Sbbnya???
Rabu lps aku mc sbb adik bongsu lelaki aku accident ms nk pergi ke sekolah..
Ms tu dlm 7 am++.. mak col, smpai sana msk dlm bilik emergancy..
Adik aku luka2.. tgn xleh angkt.. sib ok lg.. Pakcik tu..??? patah tgn.. tercabut kuku..
sian pakcik tu.. motor sama motor..
Adik aku kata, dia ikut jln raya.. biasa ikut jln kg jer..
hr tu trlewat bgun, dia ikut jln raya cpt skit..
tgh bwk motor, beg sekolah dia nk jatuh, dia tunduk jap baiki beg..
angkat muka tiba2 jer ader motor depan dia..
dia x smpat elak, trlanggar tyr motor pakcik tu..
pakcik tu jatuh, adik aku lak berguling2 5-6 lgkh ke depan..
sib baik topi keledar terikat kemas, calar balar topi..
kalo x pkai topi, hbis la kepala dia..
pakcik tu ikut jln yg salah.. adik aku lak x berenti ms nak baiki beg.. dua2 la salah..
lps dirawat, balik umah siap2 nk gi IPD Kota Bharu..
Abg aku tggu sana.. aku g ngn mak n anak2 ku sbb abah aku outstation kt kemaman..
Abg aku ramai kwn kt traffic tu, so leh la kurangkan saman.. alhamdulillah..
kalo ikut kena 3 saman, dpt la 1 saman jer.. lupa lak aper yg polis saman..
Abah aku balik mlm tu ngamuk la dia.. sbb abah x bg ikut jln raya..
tu la pekdahnya x dgr ckp org tua..
skang ni gi sekolah abah anta..
dia xleh menulis sbb tgn x baik lg.. kalo menulis, kuar darah kt luka2 tu..
so, skang gi sekolah dgr jer la..

3 comments:

eynda said...

Nasib baik tak teruk sangat ye...

☆ lieya latif ☆ said...

aduh....lieya bace pun ngeri....mujur tak jadi ape2 yg lebih teruk...syukur....

takpe laa...semoga masing2 dpt iktibar dari kejadian nieh.....

shabiela said...

kak eynda.. tu la.. sib x truk sgt.. syukur alhamdulillah..

lieya.. dh kena ni hrp lbh berhati2..