Tuesday, August 11, 2009

Lekat tulang ikan???

Balik keje mlm td mak gtau balqis lekat tulang ikan kerisi.. aku igt biasa jer, dia dok minum air yg ayah aku baca ayat quran.. aku tnya dia, sakit tak kakak? rs tak tulang kt tekak kakak? dia kata xpon.. aku igt tulang tu dh lepas.. so aku buat selamba jer..

mlm tu dia dok golek2 nk tdo tetiba dia nngis.. dia ckp ader tulang.. aku pon trus suluh ngn hb, nmpk molek jer tulang tu trcucuk bwh anak tekak.. nk amik ngn aper ek? hb amik pencabut uban tu.. aku br je nk ketip tulang tu, balqis nngis pastu cm nk muntah.. tkut aku.. dia pon trus tutup mulut.. bila suruh bukak xmo.. kalo dia nngis br dia nganga mulut.. so senang skit nk tgk tulang.. tp mslhnya dia xmo nngis.. aku marah dia senyum jer.. hish budak ni.. suruh nngis xmo.. bila xsuruh sibuk nk nngis.. he he..

aku dh x larat nk pegang mulut dia.. lenguh la.. lgpon dh tgh mlm.. smpai bila nk dpt tulang ni.. balqis ajak g klinik.. amboi, dia sndri rela hati pi klinik.. he he.. tgk jam kol 1 am.. tpon mak n tggalkan amalin umah mak.. sian dia dok sedap tdo kena angkt.. mana nk cr klinik 24 jam ni??? pulak.. mls nk g spital, byk songeh.. last2 kami pi smpai kb..

kami pi poliklinik penawar lundang.. sib xde org.. aku risau musim skang gi klinik.. tkut berjangkit.. doc tnya, demam ker? sbb dia tgk balqis tepek kt dahi tu.. sbnrnya dia suka pkai walau x demam.. amalin pon pkai.. aku ckp lekat tulang ikan.. suka lak doc tu.. dia tgk n nmpk.. senang jer katanya.. tp balqis xmo bukak mulut.. last2 hb pgang kpala, aku cekah mulut, nurse suluh.. skali jer masuk mulut trus dpt tulang tu... panjang nya.. cm bentuk Y.. lupa bwk hp, kalo x leh aku snap.. he he.. nurse pggil nama balqis.. dia kata tiada ubat yer.. mmg pon, mana ada ubat kan.. so byran double utk tgh mlm.. xpe la janji anakku selamat.. balik tu aku tnya, esok nk mkn ikan lg tak? dia kata xnk.. nk mkn ayam jer.. he he.. balik trus tdo.. ngntuk sgt la tu..

pg td mak gi kedai igt nk bwk dia.. tp dia masih ngntuk.. so aku g lewat skit.. teman kan dia tdo.. ngn aku skali trtdo.. he he.. bgun pg lapar dia.. suap ns grg, byk gak dia mkn.. lapar la sbb mlm td x mkn.. sblm pi keje bwk dia pi kdai buku.. bli buku n set stationary utk dia blaja menulis.. bli dia n amalin satu sementara tggu mak balik.. col mak lunch td dia kata kakak mkn ayam jer.. serik dh tu.. sian dia.. hu hu.. sbnrnya dia amik sndri ikan grg tu ms mak g dapur. tnya dia mmg dia ngaku.. adoii...

12 comments:

sweets said...

ikan kerisi mmg gitu,kita org tua pun kena hati2 coz tulang dia tajam,
sian balqis...bdk kn ..
dia mkn nasi sendiri ke sha?

iNa said...

alahai..ciannye kakak..........
klau kite yg lekat tulang ikan pon rase sakit,nie kan plak budak2 kan....

dh x mau mkn ikan ye kakak??hehehe...
mkn bole,tp x mau amik sorok2 taaawwww........

Some1...somewhere...somehow... said...

siannye kkk...musti mkn tahun tu fobia nk mkn ikn..

☆ lieya latif ☆ said...

ish ish ...ngeri laa lieya bace....sure sakit nak telan air liur tu.....betul tu, kalo kite sendiri yg buat mesti takut...doktor seanang jek keluarkan kan.....

shabiela said...

kak sweets, mmg dia mkn sndri.. mak tlg cubitkan ikan. pastu mak gi dapur amik air dia gi cubit ikan tu sndri..

ina, dia serik tu.. kita pon rs sakit kan, ni plak budak2.. mencacak lak tu tulg ikan.. eeiii..

kak y, mmg dia xmo ikan dh.. dia mkn ayam jer.. tp dia amik tulang ayam lak..adoii...

lieya, ms kena tu dia x berckp pon.. sakit la tu.. doc ader alat, sekali zassss jer dpt..

mami said...

tulang bentuk Y tu tulang perdah kata org tua2..mmg bahaya klu terlekat, nasib baik cepat buang

shabiela said...

tulang perdah? 1st time dgr.. lama gak lekat tu, dr tgh hr lg.. sian dia.. hu hu..

m@ said...

lambat bace n3 ni..
ma ni sokmo lambat..,
sian dia..sib x meraung2..
bahaya sha..kne jejaga kn lepas ni.
aqeel x reti lg mkn sendiri manja sngt.

shabiela said...

ma, aqeel xpe nk manja sbb xde adik.. balqis kena ngalah sbb ader adik.. tp kdg2 suap dua2 skali.. ikut mood dia.. mmg dia x mkn ikan dh pastu.. he he..

eynda said...

Akak kalau makan ikan yg banyak tulang konfirm sejam dok tenung tulang2 hehe...memang fobia sebab tekak ni selalu cepat terlekat tulang....lebih suka makan ikan isi macam tenggiri, jenahak...atleast tulang besar boleh nampak kekekeke....

ana said...

laaa..kesiannya.....tp dia rela pulak tu mau p klinik....cerdik pun....

nway takpe la dah ok semua

shabiela said...

kak eynda, sha kalo ikan byk tlg mls nk mkn sbb lmbt.. dok tenung tulang jer.. perut dh lapor.. he he..

kak niesya, sib dia twr diri pi klinik.. dpn doc senyap jer.. x nngis pon.. maybe sbb dh biasa pi klinik, x tkut dah.. syukurla dh selamat..