Saturday, January 26, 2008

Anak nenek

Letih sgt hr ni. Kalau ikutkn mls nye nk update blog, tp hati rs x sdp lak kalau lama x update. Cm ketinggalan zaman rs. Hr ni aku msuk lewt skit sbb p lwt kwan bersalin. Tp gmbr x smpt nk post kt sini sbb semua brg n wayer usb dh packing dlm kotak. Nnti kt opis br la aku postkan ek. Anak lelaki dia dh 4 kg lbh, ms lahir 3.9 kg. Smpt aku riba jap, lpskan gian sbb aku nk anak lelaki, tp xdpt2 lg. Xde rezeki lg kot. Smpai ofis dkt kul 1.00 tgh hr, mjur bos 2 tu xde. Terus p lunch, balik lunch wt keje jap. Siap tu packing brg skit2. Esok x kelam kabut sgt..

Mlm jumaat aku bwk Balqis balik tdo umah, sbb klu hari bekerja dia tdo ngn nenek dia. Sian lak kt nenek dia tdo sorg2. Mula2 ok jer. Aku bwk dia msuk bilik. Dia baring jap pastu dia tarik tgn aku ajak kuar bilik. Aku ikut jer lah kbtlan Amalin dh tdo. Dia amik botol susu n anak patung terus ke depn pintu. Pastu dia panggil abah. Abah tu mksudnye atuk dia lah. Rupanya dia nk p umah nenek. Ms tu kul 12.00 mlm. Aku call mak, mak suruh bwk p umh dia. Rupanya dia nk tdo umah nenek. Smpai umah nenek, trus dia meluru ke dlm umah, xhirau kt aku lgsg, bertuah nye anak.

Semlm ms aku nk solat asar, aku letk Amalin ats katil sblh aku solat. Ms tu Balqis main kt luar. Ms rakaat ke3, ternmpk Balqis masuk. Hati aku rs x sdp je sbb dgr Amalin batuk. Aku smyg cpt2. Siap smyg Balqis dok tgh hulur jari dlm mulut adik. Rsnye dlm gak sbb mata, hidung n muka Amalin merah smpai trbatuk2. Bila aku marah, dia marah balik n tersengih2 jer. Geram tul aku..

Mlm lak mak msk gulai tmpoyak ayam. Aku sendukkan nasi n letak ayam gulai tu dlm pggan Balqis seketul, dia tolak ketepi pinggan dia n tarik pggan aku. Selambe badak jer dia mkn nasi aku yg berkuah kn gulai tmpoyak yg pedas. mak aku pun ckp, 'ini br betul cucu nenek'...

No comments: