Thursday, September 30, 2010

Balik lambat.. huhuhu..

La ni asik balik lmbat jer aku ni...
Badan ni kdg2 rasa x larat nk hadapi sume ni..
Tapi terpaksa la, kang nk mkn aper bulan2 nnti..

Tu yg kekadang aku smpai lewat kt opis..
Bos nk marah pon aku reda jer la.. x cukup rehat n tdo..
Smapi umah dh kol 11 pm.. sib anak2 jnis tdo lewat..
Leh la main2 kejap..

Ni punch card aku.. siap amik pic, bukti yer..
Kang ader yg x caya aku balik lewat.. heheheh..

Setakat ni yg plg lewat..
malam ni x tau la kol brape leh balik.. huhuhuhu...

Kalo awal aku x amik pic la, kalo lewat aku amik pic lg ek.. heheheh...

Kalu next year cmni gak la, nmpknye slow2 aku kena undur diri..
mesin pon leh rosak kalo ot hari2, ni kan bdn manusia.. huk huk huk..

Sunday, September 26, 2010

Wednesday, September 22, 2010

Post untuk Sheeda

testing..
<<< sila lah tgk draft: try..try..>>>

Tuesday, September 21, 2010

Hepi Besday Amalin sayang..

Hari ini,  21 September pukul 12.30 tgh hr genaplah Amalin Batrisya bt Azman berusia 3 tahun..
Dah besar anak ibu.. Cakap pon dh cerdik, xde pelat lgsung  cuma satu..
pampers xleh tggal lg.. huhu.. xpe la, slow2..

Berat pon masih di line kuning.. tp syukurla dia sihat alhamdulillah..
jgn kurus tp berpenyakit dah la ye nak..  syukur sihat semua anak2..

Dia lasak, kalah si kakak yg manja.. ekekekek..
kita marah skit dia bg ultraman kt kita..
siap gaya tgn lg. nnti kalo smpat nk amik pic dia gaya ultraman..
sib baik suka mekap, kalo x, xde gaya gegirl la..

hadiah? dh bg sblm raya.. nnti amik pic..



Pic terbaru.. depan kolam ikan buatan ayah dia..
nnti entry lain ku ceritakan..

 hobi, suka sgt naik motor.. heheheh...

Cerita raya...


Wpon dah lepas br ni ada kesempatan update..
Keje masyaAllah, menimbun.. ni pon x siap2.. lg.. ada skit lg..

*

*

*

*

*

tgk la, dvsr yg perlu aku check, n nk klipkan skali yg akan diprint..
blm trmasuk yg kena key in dlm kompter.. nngis mak...


ni pic mlm sblm balik raya kg hb..
Amalin melecur kt tapak tgn, meraung tu..
tobat dia xse main lg.. heheheh...
Aku pon x bli dah, tkut jd lg.. sian dia..
kami balik lepas zohor ptg raya. Kol 2 ++ bertolak.. kol 4++ smpai..
Terkejut mertua aku tgk kami smpai awal, slalu mlm raya..
Aku amik cuti sbnrnya, kalo tidak kol 11 pm br smpai.. heheh...


Ni ms kt Kuala Krai.. Keta tu sume dr jln G/Musang..
Berderet2 keta mghala ke kb.. x sggup nk tgk.. huhuhu...

Ni mlm raya, kakak2 hb sume balik...
Suka Balqis n Amalin dpt main ngn sepupu diorg..
Bukan senang nk kumpul reramai gini..
Time Raya jer la..

Pic again...


Pagi raya lps hb balik solat raya, take pic sekeping, pastu pi jln2 umah depan tu jer..
Lps mkn2 dok umah, tggu tetamu mai..

Kakak2 hb petang n mlm tu dh balik..
kami raya ke2 pas zohor br bertolak balik..
Jln jgn ckp la, jem yg amat..
kami ikut shortcut.. sib hb mahir jln shortcut, kalo x mlm la br smpai..
dgn ujan n accident lg.. huhuhuhu...
x sggup nk drive time raya kt kelate ni.. huhuhu...

raya ke 3 member2 mai.. mkn mkn n mkn..
raya ke4 aku n hb dh keje..
rutin seperti biasa.. sekian... :)

Wednesday, September 8, 2010

Salam Aidilfitri...


Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin kuucapkan kepada seluruh kwn2 blogger, fb dan yg mengenali diri kami sekeluarga.. kalo ada salah n silap hrp dimaafkan.. :)

Raya seperti biasa di umah mertua.. huhuhu...
Raya ke3 br ada kt umah..jemputla dtg umah yer.. :)

Update menu spjg posa..

Esok lusa nk raya br nk update menu bln posa..ekekekek..
Maklumla, bln posa.. bz kekadang.. mls pon ye gak.. huhuhu..

Lyn jer la pic okeh..

Berbuka dgn mcd - time keta dlm bengkel.. nk kuar susah.. huhhu..


Ini la colek ayam yg glemer kt area opis ni.. RM5..
x abis pon mkn sorg.. byk giler..


Puding segera brand nona.. lembek, tp sedap.. balqis tukang mkn..


ikan kerapu ke kakap ek? lupa la..


ikan tu dibuat 3 rasa.. terlebih sos, smpai x nmpk ikan.. ekekkeek..
1st time ku msk ikan besar cmni.. xpernah woo..
buat sayur cmpur + tpung jagung.. best jugak..

air jagung n air keladi.. wajib time berbuka kt opis..
segelas x cukup beb..

yg ni utk bersahur, sayur cmpur + ikan gelama masin..

ikan kakap stim, x abis pon kami berdua mkn..  potong 2 bg umah mak..
kerabu sotong, daging bakar n papadom..


menu last bukak posa time cuti la..
sup tulang, sotong celup tepung, telur dadar n colek perut..

hr cuti biasa aku msk sbb x best beli kt PARAM..
byk kali beli, masam la, basi la.. tawar, x best...
kalo hr keje terpaksa la beli gak..
so, hr cuti kena bls dendam msk betul2, wpon aku x pndai msk.. ekekekek...

Wednesday, August 18, 2010

xde keje..


bulan2 posa xde keje cr keje... ekekekekek
ape kami buat? berinai ler... heheheheh....


atas tu tgn balqis, bwh tgn amalin...
x merah mana sbb kejap je letak dh tanggal..
tau2 la bebudak kan, xleh lama2..


kaki kakak, dia snap sndri pic ni.. ader love kt kaki kakak,...

tgn ibu n adik, kakak yg snap.. heheheh...


p/s: lieya, mu iron rmbut, sha pkai inai.. heheheheh...

Tuesday, August 17, 2010

Balik kampunggggggg.........

Hari ke3 posa balik kg hb.. nk smbt posa kt sana ngn family dia..
smbil2 musim buah skang.. angkut ape yg ader, hehehhe..


Hasil bwk balik dr kg..
Buah duku x nmpk.. dlm plastik putih tu..
x byk sbb x larat nk kutip.. huhu..
Durian skit je utk mkn, posa2 xde ms nk mkn buah2an..


Raja Buah!!!
utk mak wt tempoyak..


Teka kaki saper ni?
Kaki balqis, dia kena pacat..
Tu la, mlm2 keluar umah, tgk sepupu bakar jagung..
Melompat2 dia tnya ape ni? ape ni? heheheh..
Tp bukan aku yg tlg buangkan pacat tu, sil yg buangkan..
Aku pon geli weh... eeeeiiiiiiiiiiii........


Darah byk sbb pacat x kenyang lg..


Muka budak yg kena pacat, ekekekekk...

Tuesday, August 10, 2010

Ramadhan menjelma lagi..


Selamat menyambut bulan Ramadhan kepada seluruh umat Islam..

Tapi aku hr ni dh red flag, hahahahah...
Xleh rasa nikmatnya menymbut ramadhan thn ni, huhuhu...

Skang pon masih di opis.. hrp esok leh balik awal..
tp tiap2 thun slalu berbuka kt opis.. dh biasa dh..
ntah bila leh berbuka kt umah.. hr jumaat jer la kot.. huhuhu...

Thursday, August 5, 2010

Dugro perisa strawberi..

Cantik kan, pink colour..
Asalnya hb tersilap beli, dia x tau ada perasa strawberi..
Ms aku dok simpan2 brg yg dia beli, terbc kt luar pack..
Tgk tepung dia kaler putih, tp bau strawberi..
try bancuh, keluarla kaler pink.. ekekekek..
Balqis n Amalin teruja nk minum..
Sib baik diorg suka, kalo x, nk bg saper la, dh la packing besau..

Cuma skang selang selikan ngn perisa honey n vanilla.
tkut diorg boring rasa sama lak.. heheheh...
Tp perasa coklat x mau lak.. ish ish ish.. mcm2..

Menu Posa Ganti..

Ahad br ni last posa gnti.. 1 hr jer..
Sengaja tggal, bila dh tggal nk gnti balik punye la payah, ekekek...

Kbtlan member posa gak, skali la..
Ms beli mknan, punya la tamak, mkn skit jer..huhuhu..

Mee Kari ngn air jagung..
Sedap la mee kari dia, slalu mkn x pernah kena ngn selera..
Harga RM2.50 sahaja, byk lak tu..
Kenyang bila mkn..

Makanan yg kami ber3 beli.. 3 org tau..
Makan sama2 kt opis..

Bulan posa ni maybe cmni la kami, uwaaaa....

Thursday, July 22, 2010

Gelagat Amalin bgun tdo..

Slalu kalo aku nk gi keje jrg Amalin bgun..
Aku tggal dia tdo sorg kt umah..
Bila dia bgun, dia akan baring puas2 dlu..
Pastu dia akan pi umah nenek dia..
Tp nenek akan slalu tgk2 dia kt umah..
Kalo x bgun lg, nenek balik dlu..
1/2 jam pulak bg jenguk blk..

Pagi td aku pi keje lewat, dpt la amik pic dia..
Mmg slalu mcm ni..
Kalo aku pi awal, x dpt la tgk dia..

Duduk kt beranda umah.. ngadap umah nenek..
Dia akan duduk situ smpai puas br gerak..
Ada skali tu dia mamai lg kot, jatuh ke bwh.. dpn tu longkang..
Hb pon trus tutup longkang, tkut dia jatuh lg.. heheh..
Ada la 2-3 kali dia jatuh.. x nmpk kot, igt lntai rata.. :)

zoom skittttt.........

*

*

*

*

*
Mata pon x bukak betul lg.. heheh..
Amalin.... amalin.. cmno nk pi skul next year ni..


Lepas cium2 dia br aku gerak pi keje.. hehehe..
best cium dia masyam2.. kalo balqis dh xmo.. malu kot.. hahahah...

Thursday, July 15, 2010

Mandi manda..

Ni masa balik kg hb 2 minggu lps kot..
Pic trperam lama, heheheh...
Dah janji ngn kakak ipar, balik minggu tu nk bakar2 kt jeram..
Siap bli ayam, ikan dan sosej.. nk mkn2 pas jumaat nnti..

Igtkan x jd balik kg, sbb sehari suntuk balqis demam n muntah2..
Ada la lebih 5 kali dia muntah.. lembek bdn dia..
Balik keje mlm tu trus pi klinik..
Doc bg ubat ikut montot n ubat utk mkn..
Balik umah nmpk dh ok skit. hb ajak balik.
Kalo ikut mmg mls nk balik kalo anak x sihat.. tp ikut jer la..huhu..

Smpai kt kg dh 11pm++.. Sib baik balqis x munth spjg prjalanan..
Bgun esoknya dh ok skit..
Pi gak la kt jeram, xkan nk tggal kt umah kan..

Layan pic.......

Amalin bj pink ngn sepupu.. hb aku la tu sibaju merah..


Balqis main kt tepi jer.. tkut demam..
Hb layan dia sbb dia bising nk masuk dlm air gak..

Amalin join sama.. sian lak balqis main sorg2..


Kak ipar dan anak2nya..


Last pic dr kami sefamily..
Wah, nmpk gemuk lak aku.. huhuhu..

Thursday, July 8, 2010

Masalah3...

Dah jarang ku wat posting kt blog ni..
Dr stat bulan 6 smpai skang aku benar2 bz..
Masuk opis kol 9 pg, kol 8 pagi dh bertolak..
Kol 9 mlm br punch card balik, dekat kol 10 mlm br smpai..
Adussss.. letih sgt2.. bdn ni lembek jer rasa..
Nak cuti pon xleh smpai akhir bln 7 kata hq la..
Sbb skang tgh wt projek besar, sume xleh cuti..
Nak amik mc kesian lak yg nk gnti tmpat aku..huhu..

Setiap Jumaat sahaja dapur ku berasap, for lunch n dinner..
breakfast pon beli jer, letih giler..
Sib hb memahami, kalo tak, dh lama dia suh resign.. :)

Dalam kepala aku skang ni dok fikir stau benda jer..
Tahun dpn Balqis dh stat skul..
maybe anta Amalin skali, leh dia blaja berkawan..
Tp masalah skang saper nk amik diorg balik skul nnti..
Pagi aku leh tlg anta, balik kol 12 nnti?
hr tu nmpk van sekolah, tp utk sek ren jer..
Hb kata suruh cikgu dia anta balik, byr la upah..
Amboi, sedapnya dia cakap, nk sgt cikgu melayan.. huhuhu..
Dah la opis jauh ngn skul ni.. skul ni biasa jer..
Tp dekat ngn umah la..

Perlu ker aku resign utk amik n anta anak ke skul?
Tahun 2012 abah ader sbb dh pencen.
masalah nya utk thun 2011..
Resign utk setahun jer leh? hahahahah..
Hb kata awl lg nk pikir, tp aku kena ready awal2.. huhuhu..
Nenek lak dh lama x drive, dh penakut jdnya..
Maybe nenek diorg kena blajar drive balik?
Leh tggal keta aku, aku bwk keta hb pi keje..

Yessss........ balik ni paksa nenek drive.. muahahahahha..
alah, skul pon x smpai 2 km dr umah..:)